Main menu

نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم :
همسران جانبازان نیز جانبازند
نماینده ایثارگر مجلس یازدهم گفت: پرستاری از جانبازان بسیار سخت است و همسران آنان زینب گونه ایثار می کنند.

 دکتر فاطمه محمد بیگی، نماینده ایثارگر مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی که به مدت ده سال به عنوان پزشک خانواده های شهدا و ایثارگران فعالیت داشته است، با اشاره به شرایط خاص جانبازان نخاعی، اعصاب و روان و شیمیایی اظهار داشت: من معتقدم که اگر ما امروز روی صندلی های سبز مجلس شورای اسلامی نشسته ایم در واقع تکیه بر خون شهدا کرده ایم و باید پاسخگوی خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و امام شهدا باشیم.
وی افزود: شهدا قطعا بر رفتار و اعمال ما ناظر و حاضر هستند و روح بلند شهید سلیمانی، شهدای دفاع مقدس و انقلاب، امدادهای غیبی خود را در مجلس یازدهم به ما عنایت خواهند کرد.
نماینده منتخب استان قزوین با بیان اینکه من فکر می کنم شهدا حاضر و ناظر بر اموری که ما انجام می دهیم هستند ادامه داد: در بحث ایثارگران چون خود من تقریبا حدود 10 سال پزشک خانواده بزرگ ایثارگران بوده ام از نزدیک با مشکلات این قشر آشنا هستم.
محمد بیگی در ادامه سخنان خود به تصورات رایج و غلط موجود در اذهان برخی از افراد جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه بر خلاف تصور برخی از افراد که گفته می شود خانواده های ایثارگران از امکانات ویژه ای برخوردارند، اینگونه نیست و بسیاری از خانواده های ایثارگر و به خصوص جانبازان اعصاب و روان به شدت درگیر مشکلات و دچار آسیب های روحی و روانی فراوانی هستند. همچنین خانواده های ایثارگری که دارای جانبازان شیمیایی یا نخاعی  هستند با مشکلات ویژه ای روبرو می باشند.
نماینده منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی که پزشک طب سنتی است متذکر شد: به نظر من همسران جانبازان هم خودشان به نوعی جانباز هستند چرا که بعد از اندک زمانی دچار بیماری های مختلفی مانند آرتروز، دیسک کمر و ... می شوند؛ زیرا مرافبت و پرستاری از یک جانباز بسیار سخت است و آنها زینب گونه ایثار می کنند.
نماینده جهادگر قزوین با یادآوری برخی از مشکلات جامعه ایثارگری و تاکید بر مطالبات بر حق آنان تصریح کرد: ما به عنوان نماینده مجلس باید مشکلات و سختی های جامعه ایثارگری را مورد توجه جدی قرار دهیم و اگر امتیازی هم برای خانواده های ایثارگران قائل می شویم (که البته وظیفه ی قانونی دولتمردان است و باید برای مدافعان وطن این کار را بکنند) باید پیگیر اجرای آن باشیم.
محمد بیگی با بیان اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه به جامعه ایثارگران به صورت ویژه است تاکید کرد: در واقع برخی از امتیازات اختصاص داده شده به جامعه ایثارگری هر چند که ناچیز است اما می تواند به نوعی تشکر و قدردانی و نشاندهنده توجه و رسیدگی مسئولان نظام به این عزیزان باشد. بنابر این مجلس و دولت باید پاسخگوی نیازهای معیشتی، سلامت و ... جامعه ایثارگری باشند.
وی با یادآوری شرایط سخت معیشتی و نحوه زندگی برخی از خانواده های جانبازان خاطر نشان کرد: ما اگر به همین موضوع محدودیت ها که در خانواده های دارای جانباز اعصاب و روان، گردنی و شیمیایی دقت کنیم متوجه خواهیم شد که با چه سختی هایی مواجه هستند.
نماینده ایثارگر مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت عضویت در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به جد بحث بهداشت و درمان جامعه ایثارگری را پیگیری خواهم کرد، اظهار داشت: به نظر من در سال های اخیر در حوزه بهداشت و درمان و به خصوص بیمه ها (از جمله بیمه تکمیلی) به جامعه ایثارگری اجحاف های زیادی شده است که مجلس یازدهم می تواند با اصلاح قوانین و اختصاص اعتبارات مناسب، این اجحاف ها را جبران کند.{jcomments on}

Add comment

Security code Refresh

Submit

تمامی حقوق محفوظ است.

امام خامنه ای امام خمینی
                 

 

 

Template Design:Dima Group